Zveza potrošnikov Slovenije: “Trg medijskih vsebin se je izrodil” – TOPNEWS.si

Zveza potrošnikov Slovenije: “Trg medijskih vsebin se je izrodil”

Zveza potrošnikov Slovenije: “Trg medijskih vsebin se je izrodil”

Kot smo na portalu Top News že pred mesecem napovedali, da se bodo v kratkem zgodile obširne podražitve telekomunikacijskih storitev, so nekateri zmajevali z glavami. Niso nam verjeli, da se bo to zgodilo praktično pol meseca po tem, ko je Pro Plus umaknil oddajanje programov Pop TV in Kanal A prek oddajnikov in sobnih anten. Podražitve za dobre tri evre so tako z marcem, praktično sočasno, napovedali vsi kabelski operaterji Telekom, Simobil (Amis) in T-2. Prav tako smo pravilno napovedali, da Telemach ne bo podražil svojih paketov, saj bo zdržal najdlje oziroma bo konkurenco spravil dobesedno na kolena, Potem, ko so vsi kabelski operaterji “kapitulirali” pred Pro Plusom, ima Telemach svojo “računico”, saj bo, poleg novih naročnikov, ki se bodo preselili iz sobnih in strešnih anten na IP televizijo in tudi preko Total TV na satelitsko sprejemanje TV signala, pridobil tudi nekaj nezadovoljnih naročnikov zaradi podražitve cen paketov pri konkurenci.

Odločitev o sočasni podražitvi paketov čudi ZPS – Zvezo potrošnikov Slovenije, ki je danes v obširni analizi ugotovila, da se je trg ponudbe medijskih vsebin v zadnjih dvajsetih letih popolnoma izrodil.

“Zdaj je, torej dokončno jasno, kdo je izgubil bitko med ponudniki programov in operaterji. Nastradali bodo edino potrošniki, ki bodo tudi za osnovno programsko shemo morali plačevati več, pri čemer pa so zaradi napačne strategije na področju prizemne televizije (tiste, ki jo lahko sprejemamo le s strešno ali s sobno anteno) onemogočili resno konkurenco operaterjem kabelske in IP-televizije. Žal se je trg medijskih vsebin in operaterjev zanje v zadnjih dvajsetih letih pri nas popolnoma izrodil, operaterji še zdaleč niso samo to, ampak so tudi oglaševalci in ponudniki vsebin, zato je njihova moč bistveno previsoka, da bi lahko govorili o zdravem razvoju trga. Ko k temu prištejemo še dejstvo, da je večina potrošnikov naročena na trojčke (televizija, internet, fiksni telefon) oziroma celo četvorčke (še storitve mobilne telefonije) in da operaterji samostojni internet s podobnimi hitrostmi ponujajo za sorazmerno višjo ceno, potem je jasno, da potrošniku prav veliko izven teh paketov sploh ne preostane. Konkurenca je več kot samo izkrivljena”. ugotavljajo v ZPS.

Seveda bo kljub začasnim, kratkoročnim izgubam največ pridobil prav Telemach, ki se ni odločil za podražitev in si tako popolnoma podredil konkurenco, ki mu ne more slediti. Na trgu ponudbe kabelskih operaterjev se praktično dogaja nekaj podobnega kot se je v zadnjih letih dogajalo z mobilno telefonijo, kjer so na trgu ostali praktično samo trije veliki ponudniki, Telekom, Telemach in Simobil. Podobna prisilna konsolidacija trga se bo, kot rečeno zgodila tudi na trgu ponudbe IP- televizije.

“Kako je vse skupaj sprijeno, dokazuje tudi podatek, da so v senci glasne zgodbe s Pro Plusom operaterji sklepali tudi nove pogodbe s športnimi programi Sport Klub, za katere ne plačujejo kaj dosti manj kot za programe Pro Plus. Pa s tem nikakor ne želimo zagovarjati odločitve Pro Plusa, ampak zgolj poudarjamo nesmiselnost trenutne poslovne prakse domačih operaterjev, ki konkretne zneske za posredovanje programov plačujejo tudi tujim televizijam, in to ne samo komercialnim”…..

“Glede na to, da so storitve podražili vsi operaterji, razen Telemacha (pa tudi pri njem se ne bi čudili, če bo podražitev objavil prej kot v letu dni), je trenutno praktično edina možnost nestrinjanja, da se potrošniki popolnoma odpovejo spremljanju televizijskih programov prek omrežij kabelskih oziroma IP-operaterjev in preklopijo na antenski sprejem. To je za večino, ki ima trojčka ali četvorčka kar velika žrtev, saj bodo morali med drugim urediti tudi novo naročnino za internet in mobilno telefonijo (pri četvorčku). Operaterji se tega seveda zelo dobro zavedajo …”

Kaj naj rečemo na koncu, razen tega, da gre za verižno reakcijo, ki je bila pričakovana in smo jo zelo natančno in analitično napovedali. Jasno je bilo, da operaterji ne bodo zdržali niti meseca dni, medtem ko ne bo presenečenje, če bo Telemach počakal še nekaj mesecev do poletja in takrat požel obilno žetev na telekomunikacijskem trgu.

Zadnjo objavo Zveze potrošnikov Slovenije si lahko preberete na https://www.zps.si/index.php/trg-in-cene/trni-pregled-in-cene/8319-obsirne-podrazitve-telekomunikacijskih-storitev

Vladimir Vodušek

 

 

COMMENTS

Wordpress (0)